2018. júl 05.

Néhány szó Aczél Endréről

Néhány szó Aczél Endréről

aczel.jpgSzékely Ferenc
Újabb felmérhetetlen veszteség.
A múltkor megemlékeztem Lovas István haláláról és arról a veszteségről, amit ez jelent. Ma követte ellenpólusa: Aczél Endre (Bambi).
Egymás teljes ellentétei voltak, és mindkettőjüket az egyes "oldalak" ugyanilyen gyökeres eltéréssel ítélik meg. De ez nem baj, ez nem számít semmit. Azok rágódnak ezen, akiknek nincs egyéb mondanivalójuk.

Volt viszont egy jóval lényegibb közös vonásuk: a mérhetetlen szakmai jártasság, felhalmozott tudás, tapasztalat, szorgalom, a világ bármely ügye iránti érdeklődés. Bármelyikükkel beszéltem, ugyanezt láttam, és ez az igazi érték, ami fontos. Most ez tovább csorbult.

Még az ős-NAP TV-ben kreáltam Bandinak egy rovatot, aminek az volt a célja, hogy a világpolitika legfontosabb heti eseményét világítsa meg, 5 percben, előzményekkel (mi volt eddig? - 2 perc), a lényegi történéssel (hogy áll a sztori most? - 2 perc) és a várható fejleményekkel (1 perc). A témákat én választottam ki, felhívtam, megbeszéltük, és fél órán belül, de olykor előbb, jött tőle az anyag. És akkor még sehol nem volt a Google, az internet és társaik. Ahogy mondani szoktuk: csak a "séró" volt.

Ilyet azóta sem láttam, és attól tartok, nem is fogok.

Szólj hozzá

Búcsú Aczél Endrétől Székely Ferenc