2018. jún 30.

Egyiptom: egy történet kezdete

Egyiptom: egy történet kezdete

egyiptom_karman.jpgKármán Irén
Egy évvel ezelőtt csatlakoztam a FB-ra/hoz. Nem írom, kinek a biztatására, mert nem hatalmazott fel rá, hogy nyilvánosságra hozzam a nevét, azt mondta, szereti kerülni a feltűnést. Nos, míg Ti, kedves barátaim, ismerőseim "ezer éve fészbukkoltatok", addig nekem volt egy remek blogom a Népszabadság Online Blogrovatában. Igen olvasott volt. Aztán huss, eltűnt a süllyesztőben, ahogy a magyar sajtó színe-java is. Nem fészbukkoltam, mert ott "iszapbirkóztam", sok emberrel vitáztam
, írtam jókat, rosszakat, de tény, hogy írtam. Most itt írok. És Első FB Születésnapomon megleplek benneteket egy fotósorozattal, amit Egyiptomban készítettem 2011-ben, amikor Dahabról (kétszer is) bejártuk a Sínai-félsziget iskoláit, ismerkedtünk emberekkel, fotóztam őket és nagyon megszerettem a sivatagot. Ahogy a Vörös-tengert is. A beduinok nagyon különlegesek, életformájuk hagyományos, sivatagi életforma, persze a modern kor vívmányait használják, van mobiltelefonjuk és időnként a lányaikat egyetemre küldik. A különlegesen szép Shedia (tarka fejkendőben, mosollyal az arcán) Kairóban tanult jogot, gyermekként karkötőket árult Dahabon a turistáknak és az édesanyja félretette a pénzt, amit ezzel keresett. Mesélte, kb. harminc nyelven tudta mondani, hogy "last price=utolsó ár", vagyis "nincs alku". Shedia nagyon okos lány, amikor eljött a továbbtanulás ideje, családja férfi tagjai döntöttek, mehet-e Kairóba tanulni vagy sem. Busszal 11 óra az út Dahabról, együtt buszoztunk, sok mindent mesélt. Nők jogairól, tanulásról, majd apránként elmesélem, mert szép történet.

Kép: Shediával

 

Szólj hozzá

Facebook Egyiptom Kármán Irén