2018. okt 18.

Másnap

Másnap

szemet_2.jpgVarsányi Zsuzsa
Késő délután volt, a nap átsütött még az évszázados fák aranyló levelein, a föld meg mintha arnypénzzel szórták volna tele. Vártam valakire aki beteget látogatott az irgalmas kórházban.. Sok időm volt és sétálgattam. Az aranyló levelek között eldugva, kinyílt virágokra lettem figyelmes és elindultam a messziről fehérlő nagy csokrok felé. Ebben az Elvis Presleyről elnevezett parkban messziről üdék voltak.. Messziről. És siralmas volt közelről. .. Az innen is elköltöztetett hajléktalanok nyomai voltak ezek a kis bokrok. Fehér papirba csomagolva a darabokra tört hugarocell lap, amire valószínűleg a pokrócukat tették, és a csomag tetejére némi színes szemét, tisztálkodási eszközök flakonjai, összenyomott pet palackok, konzervdoboz, mind olyan, ami kidobásra vár. Nem volt nehéz rájönni, hogy a bokrok alatt hajléktalanok élhettek, tegnapig. A csomagok elszórtan a parkban szinte egyformák voltak, Látszott hogy ugyanaz a kéz gyártotta azokat.
Ruhaneműnek ágyneműnek nyoma sehol. Azt összeszedhették és elvitték. Mint az embert, aki ott húzta meg magát, akármilyen okból. Őket vajon hová ? Hol engedték őket szabadon? És min fognak aludni ma éjjel? Hol szereznek egy újabb lukas pokrócot? 
Mi lesz velük? Meddig bírják az eddig megszerzett holmjaik nélkül? Kisvártatva jött egy fiatal ember. És tőlem kérdezte , nem láttam-e a barátját , és a csomagra mutatott.Folyt a könny a szeméből. 
Tudom, hogy most sokan azt mondjátok : ezt kellett tenni, megtisztítani a várost csak ilyen drasztikusan lehet. Én meg azt hiszem, hogy nagyon lélektelen , embertelen ez a fajta elintézési mód. Nem tudom,, mi a helyes megoldás. De én nem vagyok szakember. Biztosan van rá mód, hogy némi segítséggel visszatérjenek a "normális" életbe. Ez a központi intézkedés senkin nem segít, csak megkeseríti amúgy sem könnyű életüket. Szomorú volt látni , mennyi maradt egy-egy emberből az egyáltalán nem segítő szándékú, tiltó intézkedés után, ami őket még jobban ellehetetleníti, a mi jobb kedvünk, a mi szebb környezetünk, látványunk érdekében.

Szólj hozzá

hajléktalan másnap