2018. jún 22.

A parlagfű eltüntetésének módszere

A parlagfű eltüntetésének módszere

heviz.jpgIván Gizella

Tudom, hogy nincs ember, Vagyis nagyon kevés az építőiparban. Tudom, hogy a szakmunkások is hiányoznak. Tudom, hogy rengeteg beruházást indítanak el az ország kis és nagyvárosaiban. Azt is tudom, hogy a minőséget nagyon sok helyen lehet kifogásolni. 
A beruházásokban még a legkisebb helyeken is az a rend, hogy kiteszik a beruházó nevét, mit csinálnak, mikor kezdték, mikor fejezik be, milyen pénzből építik.. kik a kivitelezők.. ám Hévízen mindezt nem láttam. Lehet, nem mentem végig a főutcán, de a látvány miatt kétlem, hogy erre figyeltek volna. Kedvenc kisvárosomban, ahol ma már több a külföldi, mint a magyar vendég, hosszú hónapok óta fel van túrva a főutca. Nem olyan jó országimázs ez kérem. Munkást a héten kedden, szerdán és csütörtökön, sem nagyon láttam, ennek többnyire lehet tudni az okát, hiszen nagyon sok szakember már külföldön keresi a kenyerét. S hogy mit láttam? Igazi kuplerájt. Van egy kedvenc mondásom, s ezt sokszor ismétlem, ahol nincs rend a portán, ott a fejekben is zűrzavar van. Félreértés ne essék, nem vagyok rendmániás, de a szervezettséget az nagyon is kultiválom. S annak itt nyomát sem láttam. 
Biztos vannak, akik tudják, hogy anno sokat foglalkoztam építőiparral, s lehet, van némi fogalmam bizonyos témákról. De ilyen felfordulást, ami ezen a beruházáson van, sem nagyon láttam még. S ez nem csak a látvány miatt bántó, de rendkívül balesetveszélyes is. A turisták árkok és földhányások között botladoznak, az az összegányolt korlát, amit néhol felállítottak, semmitől sem véd. 
Érdekes momentum volt egyébként, hogy egyik nap délelőtt még óriási parlagfű 
bokrok ágaskodtak a feltúrt árkok szélén, le is akartam fényképezni, de délutánra, mikor visszamentem, azon az egy helyen, ahol megálltam és néztem a növényt, lekaszálták. Ami jó hír, persze, de az is lehet, valaki meghallotta, hogy megjegyeztem: jó, jó, hogy ambrózia az istenek eledele megterem itt az árok szélén, de ha mondjuk az én kertemben lenne, komoly büntetést kapnék érte. A gazt egyébként máshol nem kaszálták le. 
Azt mondom, csak csendesen, Hévíz többet érdemel.

Szólj hozzá

építkezés parlagfű IvánGizi Héíz