2018. már 22.

Holt barátok lájkjai

Holt barátok lájkjai

like.jpg

Jó barátom, Frank Iván ma kifakadt a Facebookon. Írt egy közleményt: Mélyen tisztelt ismerőseim, valamint még mélyebben tisztelt nyilvánosság! Az utóbbi időben néhányan félve kérdezték itt a fészbukon, vajon miért lájkolok bizonyos, pártpolitikával kapcsolatos posztokat, kommenteket, politikai eseményeket, pártok közleményeit stb.? Csak, merthogy ezt korábban nem sűrűn tettem. Mindenkit szeretnék megnyugtatni, ezt most sem teszem. Ha vannak olyanok, akik ezt elvárnák tőlem, azoknak meg üzenem, ezeket más fórumokon szeretem elmondani, face to face. No, de! Akkor mitől kerülnek a lájkjaim közszemlér.
Hölgyeim és Uraim, fogalmam sincs. Ráadásul azt sem tudom, mit lehet tenni ez ellen. (Ha valaki tudja, segítsen!) Ha meg az a valaki olvassa itt ezt a közleményt, aki helyettem dönti el, hogy mi tetszik nekem, és mi nem, tisztelettel kérem, hagyja abba. Csak úgy, bajtársiasságból.
Frank Iván nem nevezte meg a pártot, az eseményeket, amelyeket állítólag támogat. De a választások közeledtével kitalálható, hogy a lájk-gyár azonos lehet a mém-gyárat üzemeltető politikai szervezettel.
Iván nincs egyedül. Révbíró Tamás Azonnal reagált: Többször fordult elő, hogy elhunyt barátaim nevében jelentek meg lájkok teljesen képtelen összefüggésekkel. Ez sajnos a Facebook üzemszerű működéséhez tartozik, ezzel fizetünk azért, hogy a belépés ingyenes. Engem is figyelmeztettek már arra, hogy valamelyik steak house-t lájkoltam, ami képtelenség... de az oldalra látogatva valóban ott találtam a saját lájkomat. Gyorsan le is szedtem, persze. De az ilyesmire csak mások tudják figyelmeztetni az embert, nála magánál nem jelenik meg.
Tehát ezek a profik, akik most a politika területén dolgoznak, hajlandók tehetségüket egyéb területen is érvényesíteni. Horváth Csongor közölte is, milyen módon. Vannak olyan hasznos alkalmazások a interneten, ahol regisztrációkor megkérdezik felhasználó névvel és jelszóval, vagy pedig FB profiloddal szeretnél-e belépni? Ez a gyenge pont. Az oldal által biztosított titkosított adatkapcsolat esetén is elvileg hozzá férnek a belépéskor használt FB adatokhoz. Hozzáértők így esetenként megszerzik és használják felhasználó neved és a jelszavad. Egy olyan, teljesen hasznos alkalmazáson keresztül, ahová a db. profiloddal léptél be.

k.a.

A 24.hu grafikája

k.a.

Szólj hozzá

Facebook lájkok ellopott jelszó