2018. aug 03.

A Pepsi és a Cola

A Pepsi és a Cola

pepsi_es_cola.jpgPető Péter
Kezdjük úgy a napot, hogy egy pillanatra komolyan vesszük Gajdics Ottót. Mármost, a Hír tv visszafoglalásakor piaci folyamatról-történetről beszélt, ahogy amúgy a Népszabadság kinyírásakor is ezt tette. Mármost, ahogy nézem az első két nap híradóit a Hír tévén, azoknak a felelős szerkesztői aktuális tudásunk szerint az Echo tv munkatársai. Azaz, vagy felmondtak az Echo tévénél egy hónapja, mintegy számítva arra, hogy itt kell majd dolgozniuk, és ennek nyomán az Echóban többé nem szerkesztenek híradót, nem tűnnek fel riporterként, nincsen már belépőkártyájuk, vagy az van, hogy az egyik cég mintegy piaci alapon a legfőbb piaci vetélytársának - hiszen tudásunk szerint a két tulajdonos, Nyerges Zsolt és Mészáros Lőrinc tévéje azonos piacon, jórészt azonos közönségért, jórészt azonos hirdetői forrásokért versenyez - kölcsönadja kulcsembereit, ráadásul ezt ezek szerint a munkaszerződések lehetővé is teszik. Elvégre melyik piaci cég ne úgy írná megállapodásait, hogy legjobb emberei akár napközben is átugorjanak segíteni a fő riválisnak a melóban.
Nyilván ilyen a piac, hogy a Coca-Cola marketingigazgatója csütörtökön átcsattog a Pepsihez, hogy aznap ott tervezze a melót, nyomja izomból, hogy több Pepsit adjanak el, mint Cocát, aztán pénteken hazatér, és dolgozik újra a Coca sikeréért. Meg így lesz a Burger King vezérigazgatója pár napra a McDonalds főnöke, a Real Madrid sportigazgatója meg a Barcelona direktora egyik napról a másikra, hogy aztán visszatérjen másik napról az egyikre.
Na de, komolyan szólva. ha feltételezzük, hogy Gajdics Ottó komolyan beszél, azaz itt virágzik a médiapiac, ez meg piaci folyamat, akkor nyilvánvalóan az ilyen munkatárs-kölcsönzés nem történhet meg. Ahogyan az Index sem cserél szerkesztőt a 24-el keddről szerdára, majd vissza, mert a termékek versenyeznek egymással.
minthogy azonban ez itt megtörténik, nyilvánvaló, hogy nincs piac abban a médiatérben, ahol Gajdicsék mozognak. Ha viszont ott piac nincs, ott csak politika lehet. Ha meg politikai célok mozgatják a projektet, akkor Gajdics Ottó nyilvánvalóan nem mond igazat, amikor tisztán piaci folyamatokról beszél.
Amúgy csak a vicc kedvéért kimaxolva leszögezem: Gajdics Ottó piaci folyamatokról-történetekről beszél a magyar idők főszerkesztőjeként. Piaci folyamatokról...

Facebook bejegyzés

Szólj hozzá

konkurencia Hír TV Pető Péter